Re: [TEKNIK] Promise UDMA66

  Jesper> Jeg har lige fået leveret en Promise UDMA66 controller til
  Jesper> min fine nye disk og satsede på at få omkring 20
  Jesper> MB/s... Desværre får jeg ingen UDMA på den controller og jeg
  Jesper> kan desværre ikke få mere end 7.5 MB/s (med lidt pillen i
  Jesper> opsætning). Er her nogen der har fået en promise til at køre
  Jesper> UDMA66?

Som regel der skal man ikke tro på de opgivelser, 20MB/s syntes jeg er
meget højt sat. Jeg selv får med hdparm tuning ca. 13MB/s men så vil
den heller ikke være med... Det er med en IBM 22GXP'er og UDMA
controller på bundkortet. Problemet med sådanne opgivelser er også
hvor informationerne er kommet fra, hvis data ligger 100% optimalt på
disken, og at den ikke skal flytte læsehovedet for at læse data
osv. så er det muligvis muligt at kunne flytte så mange data på en
gang. Så hvis at du får 7.5MB/s når du kaster store filer rundt på
filsystemet syns jeg at du skal være rimelig tilfreds.

/Thomas

--
KOM Network student helper

"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson