Re: [TEKNIK] PDF

>>>>> "Arne" == Arne Jørgensen <sslug@sslug> writes:
Arne> LaTeX-pakken hyperref laver links i PDF-filen.

'The LaTeX Web Companion' går i detaljer med dette, hvis nogen skulle
være interesseret.

Arne> Jeg er skam også brændt varm på LaTeX! Om DocBook er et bedre
Arne> valg må vel afhænge af den konkrete opgave. Jeg vil da give dig
Arne> ret i at det er besværligt at flytte et LaTeX-dokument til HTML
Arne> (og resultatet er endvidere ikke særlig kønt).

Med XMLs og MathMLs komme skulle dette nok begynde at ændre sig.

Arne> Som du skriver rykker LaTeX stadig når det gælder trykte[1]
Arne> dokumenter -- her kan DocBook ikke følge med[2].

Når DocBook (så vidt jeg er orienteret, men jeg kan tage fejl) bruger
LaTeX til at sætte sit trykte materiale med, vil jeg ikke vove for
mange påstande om varierende kvalitet. :-)

Martin