Re: [TEKNIK] Promise UDMA66

  Jesper> Abit BH6, Celeron 400, 384 MB RAM, UDMA33 onboard,

  Jesper> sslug@sslug /root]# dmesg | grep hda ...  hda:
  Jesper> IBM-DJNA-352030, 19470MB w/1955kB Cache, CHS=2637/240/63,
  Jesper> UDMA ...  sslug@sslug /root]# hdparm -t /dev/hda

  Jesper> /dev/hda: Timing buffered disk reads: 64 MB in 4.32 seconds
  Jesper> =14.81 MB/sec

hda: IBM-DJNA-372200, 21557MB w/1966kB Cache, CHS=2748/255/63

Men:  Timing buffered disk reads:  64 MB in  4.98 seconds = 12.85 MB/sec

Så det jeg meget gerne vil høre er, hvilken tuning har du lavet ved
din hd?
Jeg bruger:
/sbin/hdparm -c3 -m16 -d1 -u1 -A1 -a24 -k1 /dev/hda

/Thomas

--
KOM Network student helper

"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson