Hjælp til et lille script

Jeg har en zyxel 202 router, som bla. logger når
der ringes  til mit nummer, det giver følgende
linie(r) i min /var/log/router.log (uden ombrydning)

Apr 24 20:23:02 router ZyXEL Communications Corp.: Phone Ringing: Remote
Call=11111111 Local Call=22222222

jeg kan bruge følgende,

grep "Phone Ringing" /var/log/router.log | mail -s "Incomming call" thomas

men jeg ønsker ikke at modtage mail med _alle_ opkald,
så kan jeg lave et script, der f.eks. kun sender en mail
hvis der er en linie der er mindre end 2 min gammel ?
(og kun den/de linier), og så ligge scriptet i cron.

Eller kan jeg få trigget scriptet hver gang der
skrives til router.log ?

Eventuelle gode forslag må godt skæres ud i pap :-)

/Thomas Petersen