Re: [TEKNIK] Stor harddisk tilgang i RH 6.2

On Tue, Apr 25, 2000 at 04:32:29PM +0200, Anders Bo Rasmussen wrote:
> Mit system tilgår harddisken jævnlig (vert 3.-4. sekund vil jeg tro) både når
> jeg er i X og ikke er. Er der nogen smart måde at finde ud af, hvad der tilgår
> harddisken?

Når du er i situationen næste gang kan du så ikke give os output fra
lsof(8) for at se hvilke processer der har hvilke filer åbne? Du kan
også selv gå i gang med at se hvilke at de filer (pt. åbne) der har en
modifikationstid der passer med de 3-4 sek. Det burde give et bedere
billed af hvad problemet(?) kunne være. Jeg tolker de andre mails du
har sendt sådan, at du har verificeret at maskinen ikke swapper. Er
det korrekt antaget? Ellers vil vmstat(8) kunne give et billed af hvad
der sker (eventuelt /proc/meminfo).

--
	Christoffer