RE: [TEKNIK] Vrøvl med ejerskaber

On Tue, 25 Apr 2000, Martin Pihl Jensen wrote:

> brugere i hver lejlighed) lykkedes det mig at at rekursivt ændre
> filrettighederne på hele systemet.
>
> Redningen blev leveret af Mads Dydensborg (endnu engang tak, Mads) som
> lavede et par scripts der udledte filrettighederne fra RPM-databasen og
> gendannede de oprindelige rettigheder.

Det var så lidt. Jeg synes faktisk det var en meget interessant måde at
fucke sit system op på. (Du var endda heldig at du havde sat det til noget
med 750, eller sådan noget. Tænk hvis det havde været 644, f.eks.).

Man siger at der findes to slags unix administratorer:

- dem der _har_ lavet "cd /; rm -Rf *"
- dem der _vil_ lave "cd /; rm -Rf *"

:-)

Mads

Microsoft's stance in this brouhaha is, of course, hypocritical to the
point of being nauseating.
    -     Eric S. Raymond on MS's demand that AOL use open protocols for IM