Re: [TEKNIK] PDF

Jesper Honig Spring <sslug@sslug> writes:

> Skal lige høre om det blot er mig der har problemer. Når jeg konverterer
> fra dvi->pdf eller ps->pdf i latex så ser det resulterende pdf-dokument
> altid utrolig grumset ud -- det er næsten ikke værd at læse. Det samme
> resultat opnår jeg ved at udskrive pdf dokumentet, så det er
> tilsyneladende ikke blot et pdf-viewer problem .... har andre
> tilsvarende eller gode oplevelser med konvertering til pdf i latex??
>
> Jesper

Jeg mener problemet er PostScript-versionen af Computer Modern
fontene. Du kan evt. prøve at bruge en anden font end Computer Modern,
fx Times[1]. Der er (sikkert) andre løsninger end denne -- det
overlader jeg pt. til andre at svare på.

mvh
        /arne

[1] \usepackage{times}. Det snedige ved Times ifb. med PDF er at
PDF-standarden forudsætter at en PDF-viewer har Times, Helvetica og
Courier ved hånden og fontene behøver derfor ikke blive inkluderet i
dokumentet. Det giver selvfølgelig mindre PDF-filer.

--
stud. scient. Arne Jørgensen
Børglumvej 2, v. 351, 8240 Risskov