Re: [TEKNIK] trojanske programmer

kenneth jakobsen wrote:
> jeg har et mindre skænderi kørende med en bekendt omkring trojanske
> programmer han påstår at man kan flette et trojansk program ind i
> et billede hvilket jeg ikke tror på hvad siger i til den påstand!?!

Tja. Hvis billedet består af X*Y pixels hver med 24 bit farve.
Så kan du jo grabbe de laveste 3 bits i hver pixel og gemme dit
program der. Det vil ikke kunne ses på billedet.

Men for at få programmet ud igen skal man jo have et anden trojan
der kan læse trojan billedet, så man får ikke noget ud af det,
bortset fra at man kan snyde en virus checker med et billed+virus.

--
	Sometimes it's better to light a       Carsten Svaneborg
      flamethrower than curse the darkness.      sslug@sslug