Re: [TEKNIK] trojanske programmer

Mads Bondo Dydensborg skriver:

> Vi skal nok lige have klarlagt _hvad_ du spørger om her. Det er ret nemt
> at flette noget kode ind i et billede, f.eks. bliver DeCSS (blandt andet)
> distribueret sådan. Hvis du spørger om hvorvidt man kan flette et program
> ind i et billede, og dette så vil blive udført hvis man f.eks. ser på
> billedet, så er der næppe nogen systemer der har dette som en feature, men
> det ville jo ikke være svært at konstruere programmer der havde dette som
> feature.
>
> Teknikken hedder vist i øvrigt "watermarking", eller noget i den stil.

> [...]

Der er jo rent faktisk lavet virusser i Corel Draw fil formatet, som har
en form for "makro" sprog i sig, der kan gøre mange underlige ting som
at slette filer og rette opsætninger osv :o)
så en billedvirus er ikke helt utænkeligt!! Det kærver dog man har Corel
Draw installeret og åbner billedet med det - Men det er jo ikke være end
Melissa der exploitede Outlook eller Mitz der exploitede Excel..

--
-
 MVH