Re: [TEKNIK] Stor harddisk tilgang i RH 6.2

On Wed, 26 Apr 2000 21:53:19 +0200, Christoffer Hall-Frederiksen <sslug@sslug>
wrote:
>vmstat er kun interessant med flere liniers output.  Prøv 'vmstat 1' i
>nogle sekunder. Men da der bruges 0 i swap er det ikke særlig
>interessant.

hmm. Ser interessant ud:

bi/bo (Blocks sent to/recieved from a block device (blocks/s)) bliver 1/2, hver
gang den kører på harddisken. Men hvad (Blocks sent to a block device
(blocks/s)) betyder ved jeg ikke.

>Har du prøvet at lave en systematisk nedlukning af processer? Lade dem
>dø en efter en, for at lytte til hvornår det enventuelt måtte stoppe.
>Jeg kan ikke umiddelbart komme på noget andet. Men et godt bud er at
>prøve at stoppe squiddy.

squiddy == squid? ja : det er der ingen proces der hedder; /* c syntax */

Jeg har ikke prøvet systematisk nedlukning af processer. Jeg skal lige finde en
dag jeg har tid til det.

--
Anders Bo Rasmussen          mailto:sslug@sslug
Frimestervej 42 1.tv         http://www.image.dk/~abr