Re: [TEKNIK] Den nye LILO ???

On Thu, 27 Apr 2000, Thomas Johansen wrote:

> Hej..
>
> Har lige et spgm. ang. den nye version af LILO, hvor man åbenbart har løst
> det der 1023 cylinder problem..
>
> Hvordan kan man installere sin Linux (RedHat, SuSE..what ever) og så benytte
> den nye LILO. Jeg mener..Man skal jo først installere sin Linux, med den
> gamle boot loader..mmh....Men hvordan får man så den nye LILO ind, når man
> nu ikke kan boote med den gamle ??

Jeg har ikke prøvet, men jeg ville gøre sådan:

Installer din foretrukne distribution. Eller brug havd du allerede har
installeret.

Hent den nye LILO. Pak den ud i /usr/local/src. konfigurer den til at
installere sig selv under /usr/local/

Lav en boot diskette. Just in case.

Prøv den nye lilo. Mon ikke lilo.conf lægger sig i
/usr/local/etc/lilo.conf?
Kør den nye lilo. Du skal sikkert angive hvor din lilo.conf
ligger. Sikkert noget i retning af
/usr/local/sbin/lilo -C /usr/local/etc/lilo.conf.

Reboot and pray!

> Boot diskette..ja..Men da har man åbnebart ikke retigheder til at køre
> "lilo"

Hvorfor ikke?

> Nogen løsnings forslag..Skal nemlig til at installere SuSE 6.4 og så kan jeg
> jo lige så godt benytte den nye LILO, så jeg slipper for en partition på et
> par på 20 Mb.

Æhhh? Er det noget SuSE gør som default? Det må man da kunne lave om på?

/kristian

--
Kristian Vilmann - sslug@sslug - http://www.sslug.dk/