Re: [TEKNIK] Apache access-problem på RH62

Lars Hoeyrup Jensen <sslug@sslug> wrote in message
> Det er netop lykkedes mig at installere RedHat 6.2 på en gammel
> bærbar: Compaq Contura 410 (486, 50 mhz)!
>
> Jeg lavede en custom install, fordi der var sparsom harddisk plads.
> Jeg bad bl.a. om at få Apache installeret. Det gik imidlertid lidt
> skævt:
>
> Når maskinen starter op, kan Apache ikke starte, fordi den af en eller
> anden grund ikke kan se maskinens local host name (som er sat). Det
> har jeg fikset ved at skrive maskinens IP-adresse direkte i httpd.conf
> ("ServerName http://172.16.158.158/";). Så starter Apache gladeligt.
> [...]

Uha uha uha... lidt farligt, så må alle jo skrive i DocumentRoot (htdocs)

Du skal oprette din maskine i /etc/hosts f.eks.

    192.168.1.1        mypc.mydomain.foo    mypc

Dette skal du kun gøre hvis du ikke bruger DNS (det kør du nok ikke)

Med venlig hilsen
John Mørck Hansen