Re: [TEKNIK] uventet nedbrud .---. hvad skete!?!

kenneth jakobsen wrote:
> dvs alt. chocket blev jeg nødt til at slukke maskinen, men
> vigtigst af alt, er jeg nødt til at finde ud af hvad der skete.

Hvis du har din konfiguration, kan du prøve at starte apache
og se om den starter ok.

Hvis apache starter ok så kan du
telnet localhost 80
get / HTTP/1.0<enter><enter>

Dette vil returnere html koden for svarende til
http://localhost/ i netscape.

Hvis dette virker så tyder det på at det er netscape der er crashet
af en eller anden årsag (it's been known to happen..), og at den
har taget Xwindows med sig.

Dette betyder ikke nødventigvis at linux kernel'en er crashet.

Personligt har jeg det problem at jeg kun har 150mb swap+64ram
når alt swap+ram er opbrugt (f.x. Xwindows+Enlightenment+compilering
+netscape+alt det løse) så disktrasher den en masse, og før eller
siden så dør Xwindows med en eller anden fejl, sikkert fordi der
er en eller anden event que der er fyldt.

--
	Sometimes it's better to light a       Carsten Svaneborg
      flamethrower than curse the darkness.      sslug@sslug