Leafnode

Jeg er igen kommet til at opgradere leafnode. Jeg vil gerne kunne køre et
program som en almindelig bruger, og dette program skal så kalde
/usr/sbin/fetchnews. Jeg har prøvet med følgende, som jeg har suid'et:

#include <stdlib.h>

main()
{
	system("whoami");
	system("/usr/sbin/fetchnews -n -vv");
}

Det giver outputet:

root
/usr/sbin/fetchnews: must be run as news or root

To spørgsmål:
1. Hvordan finder fetchnews ud af at jeg ikke er root, når whoami ikke gør?
2. Er der en smart løsning, så jeg igen kan bruge fetchnews som alm. bruger?

--
Anders Bo Rasmussen          mailto:sslug@sslug
Frimestervej 42 1.tv         http://www.image.dk/~abr