Re: [TEKNIK] Samba...

----- Original Message -----
From: "Martin Arendtsen" Thursday, April 27, 2000 11:58 PM
Subject: [TEKNIK] Samba...

>Jeg har lige forsøgt at sætte en linuxserver op med samba til at håndtere
>fildelingen for nogle NT maskiner.

Og du er vel klar på, at Samba ikke laver fildeling for maskiner, men
for de brugere, som er logget ind på maskinerne.

>Men når jeg på NT maskinen vælger andre computer og forsøgert at åbne et
vindue
>på serveren, så går der nogle minutter og så kommer der en fejl. Nu kan jeg
>ikke helt huske fejlen men NT kalder den en 121 fejl. Jeg mener der står
noget
>med sim et eller andet.

>Jeg har sat enkryptede password til, og alle andre services på
linuxmaskinen
>virker fint.

Krypterede passwords går galt for de fleste første gang, Samba sættes op.
Har du været hele rutinen igennem som forsøgt beskrevet i "Friheden til at
vælge"?
1. Aktivere det i smb.conf
2. Skabe smbpasswd-filen med mksmbpasswd.sh
3. Oprette NT-brugerne i smbpasswd-filen med smbpasswd-programmet

mvh...
Morten Christensen