Fra: Allan Olesen [mailto:sslug@sslug
Sendt: 29. april 2000 23:10
Til: sslug@sslug
Emne: Re: [TEKNIK] PPP konflikt med eth0

On Sat, 29 Apr 2000 14:52:44 +0200, "Peter Junker" <sslug@sslug>
wrote:

>Hvis jeg deaktiverer eth0(netkortet)ringer modemet derimod til stor glæde
op
>til ISP, men problemet er så bare at komme på fra arbejdsstationerne. :-(

Prøv en 'route -n', når netkortet er aktiveret. Jeg gætter på, at du
har en defaultroute gennem netkortet, og derfor får pppd ikke lov at
sætte sin egen defaultroute.

Løsningen er at fjerne gateway ip-adressen fra /etc/sysconfig/network.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Postet fra Agent - den bedste newsreader til Linux.