RE: [TEKNIK] ntp og sikkerhed

> Jeg kører ntp på mine servere, men er ikke glad for at have tjenesten
> kørende så den er åben for andre. Jeg er kun interesseret i at den
> kører som klient. Hvordan skal jeg sætte min brandmur op? Hvilke porte
> kan jeg lukke for, og hvilke skal være åbne?
>
> Hilsen
> keld

Skal ovennævnte forståes på den måde at dine servere skal synkronisere
tiden med nogle tidsservere ??

Og at dine servere IKKE selv skal fungere som tidsservere ??

Hvis begge svar er JA, vil jeg anbefale at du dropper dæmonen og kigger
på ntpdate i stedet for.

Med venlig hilsen / Regards

Frank Larsen
Kimik IT A/S
PO Box 740
3900 Nuuk
Greenland
Mail : sslug@sslug
Phone: +299 34 20 00
Fax  : +299 34 20 01

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 22:27 CEST [an error occurred while processing this directive]