RE: [TEKNIK] ntp og sikkerhed

On Tue, 01 Feb 2005 10:05:31 -0300, Frank Larsen wrote:

> Skal ovennævnte forståes på den måde at dine servere skal synkronisere
> tiden med nogle tidsservere ??
>
> Og at dine servere IKKE selv skal fungere som tidsservere ??
>

> Hvis begge svar er JA, vil jeg anbefale at du dropper dæmonen og kigger
> på ntpdate i stedet for.

Ja, man kan køre ntpdate i et cron-job. Men løsningen har svagheder, der
ikke er acceptable, hvis korrekt tid er vigtig. Bl.a. er NTP-dæmonen er
mere forsigtig/intelligent i sin håndtering af den situation, hvor en
tidsserver måtte være gået amok. ntpdate's manualside nævner
eksplicit, at ntpdate ikke er at opfatte som en erstatning for en
ntp-dæmon.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 22:27 CEST [an error occurred while processing this directive]