Re: [TEKNIK] PCI-express (grafikkort) under linux?

Frank Damgaard wrote:
Er der nogen der har erfaring med PCI-express graffikkort under linux ?

Jeg står og skal anskaffe bundkort med AMD-64 og
der fås bundkort med enten AGP og det nyere PCI-express.
Konkret ser på et simpelt geforce 6200 baseret kort som skulle virke med standard nv-driver fra xfree86.org&x.org

dvs. virker PCI-express med linux eller bør man holde sig fra PCI-express og nøjes med at anskaffe udstyr til det "gamle" AGP ?

Hvis du kun skal køre med nv driveren er det jo ligesom ret ligegyldigt mht. performance om du har AGP eller PCIE.

Vi har en HP wx8200 workstation med et nv3400 kort, og det
kører fantastisk med nvidias drivere. Jeg går ud fra,
at nv også virker, jeg kan da lige prøve med en
knoppix:

Knoppix kører, men med en vesa driver, ikke nv.

Hvis jeg i xorg.conf i FC3 x86_64 laver driveren
om fra "nvidia" til "nv" kan den ikke starte X.

Om nv virker med andre PCIE kort kan jeg så ikke
svare på.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 22:27 CEST [an error occurred while processing this directive]