CS4232 lydkort i min bærbare

Hej derude.

Jeg har en hulens masse bøvl med mit lydkort. Faktisk virkede det til at begynde med, og så skulle jeg absolut rode med det. :-(

Status er at mit lydkort loades under boot. Jeg bruger for øvrigt debian.

Alsaconf kan ikke finde nogen legacy lydkort. Øv.

Den gang jeg havde det til at fungere fint kørte KDE også. Når jeg lejlighedsvis har haft bare lidt lyd er det som om at det er afspillet MEGET langsomt.

Når jeg kører en dmesg får jeg:

ad1848/cs4248 codec driver Copyright (C) by Hannu Savolainen 1993-1996

ad1848: No ISAPnP cards found, trying standard ones...

cs4232: set synthio and synthirq to use the wavefront facilities.

En lsmod giver:

cs4232 7396 0

ad1848 34172 1 cs4232

uart401 11716 1 cs4232

sound 84300 3 cs4232,ad1848,uart401

soundcore 10336 1 sound

Alsamixer giver:

alsamixer: function snd_ctl_open failed for default: No such file or directory

Jeg har tidligere kunnet bruge mp3blaster til at spille musik. Når jeg kører programmet nu får jeg:

Sound: DMA (output) timed out - IRQ/DRQ config error?

cat /etc/modules

3c59x
ide-cd
ide-detect
apm power_off=1
cs4232 irq=5 io=0x530 dma=1 dma2=0

cat /etc/modutils/aliases

alias sound cs4232

options cs4232 irq=5 io=0x530 dma=1 dma2=0

Flere gange får jeg at vide at en device ikke findes. Derfor kørte jeg MAKEDEV update, men det gav ikke så meget.

Hvis nogen har lidt gode råd vil jeg være taknemmelig.

--
Michael B. Sørensen
IT- og Elektronikteknolog

"I'm not really interested in public opinion polls on my tactical dicisions" - Admiral Tolwyn

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 22:27 CEST [an error occurred while processing this directive]