Re: [TEKNIK] Ufredelig sameksistens (Fat og ext3)

Jamen, sådan her ser partitions tabelen ud:

sslug@sslug dev]# fdisk -l /dev/hdb

Disk /dev/hdb: 81.9 Gb, 81964302336 byte
255 hoveder, 63 sektorer/spor, 9964 cylindre
Enheder = cylindre af 16065 * 512 = 8225280 byte

    Enhed Opstart Start       Slut   Blokke   Id  System
/dev/hdb1             2      3831  30764475    f  Win95 udvidet (LBA)
/dev/hdb2   *      3832      6126  18434587+  83  Linux
/dev/hdb3          6127      7656  12289725   83  Linux
/dev/hdb4          7657      7783   1020127+  82  Linux swap
/dev/hdb5             2      3831  30764443+   b  Win95 FAT32

Jeg prøvede lige at køre Norton utilities, den fandt ingen fejl på disk eller partitionstabel. Men med PartitionMagic får jeg følgende spøjse meddelelse: Error#993 Partition contains open files. Use the operating system check utility. Men MS windows finder ingen fejl.

Inden jeg instalerede linux på harddisken havde jeg oprettet en fat partitionen (bl.a. for at kunne dele data mellem linux og MS windows, som indeholdte en mappe med 1 GB. data. Efter at jeg havde instaleret linux, så var mappen væk, men der var stadig brugt 1 GB. Men så efter at have kørt norton og PartitionMagic, så er mappens filer blevet omdøbt til FOUND.000 og alle filerne er blevet omdøbt til FILE000.CHK FILE001.CHK osv. Meget mystisk ... Nogen oplysende forslag ?

Mvh.

Kim