Re: [TEKNIK] Encode film med mencoder

On 2005-02-05, Niels Elgaard Larsen <sslug@sslug> wrote:

<snip>

>  Men kan også bruge -endpos, hvis man er for doven til at regne det om
>  til frames. Man skal bare huske at den regner i forhold til -ss positionen.

Det virker bare ikke :-(
Jeg fandt en eller anden paastand paa nettet om at der er en fejl og
man skal bruge frames i stedet. Og det virkede. Det er masske et
spoergsmaal om at hente nyeste version af mencoder.

Det er ogsaa noget med hvordan jeg finder den korrekte start og slutposition.

Min erfaring ligenu er:

Se filmen med gmplayer. Noter tiden i taelleren naar den skal starte og slutte.
(Der maa gerne spoles frem). Regn frames ud imellem de to tider. Proev
derefter at encode maaske 500 frames, og check om starten "rammer".
Det goer den ikke. Som regel skal starttiden saettes et halvt til et helt
minut senere end den aflaeste tid i gmplayer for at det passer. Men
det oprindelige udregnede antal frames passer, saa naar foerst starten
rammer, rammer slutningen ogsaa...

Maaske er der bare fejl i min mplayer eller mencoder :) Men saadan
virker det.

<snip>

>  Man kan bruge -forceidx
>  Evt reparere filmen med:
>     mencoder -forceidx -oac copy -ovc copy -o foo.avi ind.avi

Seeeejt, tak! Det var det jeg manglede. Super!

--
Hanne Munkholm <sslug@sslug>

" Fear is the path to the Dark Side; fear leads to anger. Anger
leads to hate. Hate leads to suffering. "    -- Yoda

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 22:27 CEST [an error occurred while processing this directive]