Findes et os pop3 system, der er let at administrere og som er sikkert?

Hej og (tillykke) med radikal fremgang.

Jeg jeg sidder i en diskussion med den it ansvarlige på mit institut, og diskuterer fordele og ulemper ved et pop3 mailsystem vs. et webbasseret system.

Jeg er træt af at skulle åbne en webside for at se min post, og på institut for statskundskab bruger man exchange systemet fra microsoft. Jeg afventer argumentet "det er for dyrt, og det kan ikke laves, så det er sikkert.".

Mit spørgsmål er så, om der findes et os pop3 system, der er let at administrere og som er sikkert? Der er vel knap et par tusinde brugere i systemet.

Hvis der kan gives et hurtigt svar på det så vil jeg meget gerne høre det.

Mvh Kresten Buch.
Institut for statskundskab Århus Universitet.