Re: [TEKNIK] Findes et os pop3 system, der er let at administrere og som er sikkert?

I sslug.teknik, skrev Kresten Skovsted Buch:
>  Mit spørgsmål er så, om der findes et os pop3 system, der er let at
>  administrere og som er sikkert? Der er vel knap et par tusinde brugere i
>  systemet.
>
>  Hvis der kan gives et hurtigt svar på det så vil jeg meget gerne høre det.

 På min maskine benytter jeg:
 postfix
 Sqlgrey
 amavisd-new
 clamav
 courier-imap/pop
 mysql
 apache
 squirrelmail
 postfix admin

 Når alt dette er sat op og kører sammen i en pæn sammmenhæng har man:

 Rigtig god Antivirus+Spam software (amavisd-new/clamav/SQLgrey)
 POP3/Imap adgang (courier imap)
 Webmail til samme email (squirrelmail+apache)
 Webbaseret konfiguration af mailserveren (postfix admin+apache)
 Mulighed for at sende email når man er "ude i byen" (Smtp-auth)

 Pris 0,- og jeg vil mene at sikkerheden klart er i top.

 Ulempen er at der skal bruges noget tid på at sætte systemet op. Hvis
 man slet ikke er vandt i Linux verdenen, så vil det nok tage en dags
 tid eller 2 med god rådgivning fra nyhedsgrupper/etc.

 Det meste af det er beskrevet her:

 http://workaround.org/articles/ispmail-sarge/

 Pånær SQLgrey og squirrelmail

 Jesper