Overvågning af system temparatur og trafik

Hej sslug'ere.

Jeg har bakset lidt med noget overvågning af servernes tilstand.

Jeg kan se netværks trafikken på de grafer MRTG laver, men jeg kunne godt tænke mig, at se det pr. protokol.
Jeg har en forestilling om, at jeg kan lade iptables logge trafikken og så bruge rrdtools til at samle dataene,
men jeg kunne godt tænke mig, at høre jeres erfaringer.

Med snmp kan jeg se cpu load, diskplads og netkorts trafik, men jeg kan ikke finde cpu og system temperatur.
Er der nogen der ved hvordan man får de informationer ?

Hilsen Poul