Re: [TEKNIK] Findes et os pop3 system, der er let at administrereog som er sikkert?

Egon Andersen <sslug@sslug> skrev:

> Jon Bendtsen wrote:

[...]

> [...]

[...]

> Hvorfor er det lige 3DES skulle være usikker?

Det blev diskuteret, sidst Jon kom med påstanden:

   http://www.sslug.se/emailarkiv/teknik/2004_11/msg00359

> Er det algoritmen der er 'huller' i?

Nej, det er blot "antallet af bits", der er ved at blive lidt lavt.

> Nøglen er jo 3x56 bit = 168 bit, hvilket vel stadig opfattes som ret
> sikkert.

I praksis er nøglen 112 (2x56) bits, grundet et angreb jeg ikke lige
husker detaljerne omkring.

Anders.