Re: [TEKNIK] CardMan USB 3231 og PBS

Ivar Tønnesen wrote:
Jeg skal sende transaktioner til PBS.
Jeg har modtaget en cardman 3121 USB  chipkortlæser
samt et installationsprogram, der kun kan køre under windows.
samt et program til installation af driveren under windows.

Jeg kører Linux Debian
og har installeret Cross Over Office 3.0 til at køre Windows Explorer

Jeg har installeret Linux-driveren til chipkortlæseren.

Jeg har under Cross Over Office 3.0 installeret unsupported software:
omnikeys windows driver til cardman USB 3121:  CardMan3x21_V1_1_0_24.exe

næste skridt er at installere PBS-programmet:
SetWeb v1.52.exe
men den gør vrøvl under installationen og fortæller at den ikke har adgang til chipkortlæseren.

Er der nogen der har ideer til hvordan jeg kommer videre?

Jeg har diskuteret problemet med ikke platformsuafhængig kommunikation med PBS for ca. 1/2 år siden.
Da nævnte de:
<citat>
Jeg har haft det omtalte møde. Der deltog også personer som er en del af projektet, der har med hele den nye Internet løsning. På mødet kom det frem, at der kan være en del problemer med at benytte ander browser versioner end Internet Explorer. Der har være testet med Netscape, men ikke med det bedste resultat. Derfor er løsningen valgt som den er. PBS nye løsning, over Internettet, stræker sig over en del faser.
Den næste fase, som vi starter på nu, har en løsninge som du efterspøger. Den er ikke browser afhængig, som den vi har nu, men vil ligne vores nuværende S-FTP løsning. Den skal laves, således at den også understøtter AS400/UNIX/LINUX platforme. Det betyder, at man ikke ønsker at du/vi skal bruge energi på dette tidpunkt. Der var en udbredt forståelse for din holdning, og der er blevet lagt vægt på at vi skal favne mere bredt end vi gør nu.
</citat>

Hvor langt de så er kommet med implementationen af den nye løsning ved jeg ikke, men jeg tror da snart at jeg skal have kontakt til PBS igen.

Med venlig hilsen
Egon Andersen