Re: [TEKNIK] Re: Findes et os pop3 system, der er let atadministrere og som er sikkert?

Jacob Bunk Nielsen <sslug@sslug> skrev:

[...]

> Vi er naturligvis enige om at hvis k1=k3, så er nøglerummet kun
> 2^112, men det mener jeg altså ikke er tilfældet generelt.

Ingen betvivler, at 3DES bruger 3 DES-nøgler à 56 bits.

Som Jacob Sparre skrev, snakker vi imidlertid om effektiv nøglelængde,
og her gælder det at 3DES p.g.a. Egons meet-in-the-middle angreb kan
afkodes med 2^112 brute-force operationer.

Det kræver godt nok p.t. "en masse" hukommelse, men er det også "en
masse" når det engang er plausibelt at prøve 2^112 muligheder?

Anders.