Re: [TEKNIK] Multiple USB/Firewire devices

Peter Makholm wrote:
Mogens Valentin <sslug@sslug> writes:

Nope, alle USB/Firewire enheder kommer til at hedde /dev/sdc
et-eller-andet...

Intgeressant. Hvis du så kører 'fdisk /dev/sdc' hvilken enhed
ødelægger du så?

Ødelægger jo ikke noget uden at bruge 'w'rite, vel :-

/dev/sdc er den USB/Firewire device, der er tilsluttet på pågældende tidspunkt. Nope, eftersom alle disk-orienterede devices hedder noget med /dev/sdc, tilslutter jeg kun een ad gangen. Kan li'som ikke andet...
Har prøvet. Hvis jeg fx. har min 3½" externe backup disk tilsluttet og mounted, kan jeg fint tilslutte en flash, men ikke mounte den, uden at få den velkendte "bad blabla, wrong filesystem, or too many mounted.."
U know the drill...

Dømt aftensmad nu! Nope, er ikke træt a'ed, bare småsulten

--
Kind regards,
Mogens Valentin

Tobacco is a filthy weed,
That from the devil does proceed;
It drains your purse, it burns your clothes,
And makes a chimney of your nose.
  -- B. Waterhouse