Re: [TEKNIK] X og output til videokanon

On Mon, 14 Feb 2005 17:58:34 +0100, Michael Rasmussen wrote:

> Har et problem med min laptop, når der skal vises output på det eksterne
> vga. Problemet er, at når jeg er i X, vil den kun fremvise i 640x480, men
> skifter jeg til til tekstmode, vil den gerne fremvise 1024x768. Nogen der
> har et bud på en løsning?

Har fundet ud af, at hvis man venter med at tilslutte ekstern vga til
efter, at X er startet, fremvises billedet i den forventede mode,
1024x768! Ikke en løsning, men dog en måde at omgå problemet. Er det en
bug i X, Kernens radion driver eller en bug i bios/grafikkort? Ifald det
er, er det noget, der bør indrapporteres?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen