Re: [TEKNIK] Multiple USB/Firewire devices

Peter Makholm wrote:
Mogens Valentin <sslug@sslug> writes:

Har prøvet. Hvis jeg fx. har min 3½" externe backup disk tilsluttet og
mounted, kan jeg fint tilslutte en flash, men ikke mounte den, uden at
få den velkendte "bad blabla, wrong filesystem, or too many mounted.."

Nej, for i det tilfælde kommer din flash-disk til at hedde /dev/sdd,
gør den ikke?

Ozze hvad jeg havde forventet. Lige nu kan jeg bare ikke prøve det, fordi den USB-disk jeg har haft tilsluttet, stadig "hænger" på systemet, selvom den fysisk er fjernet:

bash-2.05b# cat /proc/scsi/scsi
Attached devices:
Host: scsi0 Channel: 00 Id: 00 Lun: 00
  Vendor: ATA      Model: ST3160023AS      Rev: 3.05
  Type:   Direct-Access                    ANSI SCSI revision: 05
Host: scsi1 Channel: 00 Id: 00 Lun: 00
  Vendor: ATA      Model: ST3160023AS      Rev: 3.05
  Type:   Direct-Access                    ANSI SCSI revision: 05
Host: scsi5 Channel: 00 Id: 00 Lun: 00
  Vendor: ST316002 Model: 3A               Rev: 8.01
  Type:   Direct-Access                    ANSI SCSI revision: 02

Det er "scsi5", det drejer sig om. Aner ikke hvordan jeg skal slippe af med den. Har prøvet at gen-tilslutte og fjerne den, same story.
Da jeg experimenterede med det her i weekenden, havde jeg samme fejl; eneste vej ud af det var init 6.
Oh well, skal alligevel ha' klemt ½GB mere i + en DVD-brænder...

Kan nogen fortælle hvodden jeg slipper af med så'n en USB device, der hænger fast på scsi subsystemet?
Samt hvodden jeg slipper af med en rigtig død process:

bash-2.05b# ps ax |grep " D "
 4817 ?        D      0:00 /bin/bash /usr/local/sbin/rescan-scsi-bus.sh

kill -9 4817 eller killall -KILL rescan-scsi-bus.sh hjælper ikke...

-- Kind regards, Mogens Valentin Networking, Security www.danbbs.dk/~monz Phone +45 32 525 878