Re: [TEKNIK] Multiple USB/Firewire devices

Mogens Valentin <sslug@sslug> writes:

> Problemet er så videre at devices skifter /dev/sd.. placering efter
> hvilken rækkefølge de tilsluttes. Suk! Selv XP er ikke så tåbelig.
> Så skal man altså til igen at lege geek og opfinde et hjul.

Nej, jeg har jo peget på det hjul som kernefolkene har opfundet for
dig. Hjulet hedder udev og giver dig mulighed for automatisk få
oprettet en link fra /dev/sdc, /dev/sdc1, /dev/sdc2, ... til
/dev/usbhd/disc, /dev/usbhd/part1, /dev/usbhd/part2, ... eller hvordan
du nu ønsker det.

--
 Peter Makholm     |  Det sae banken osse: Hvis du overhovet vil have noen
 sslug@sslug |  glæde af din fremtid ska du ikke vente til i morgen.