Re: [TEKNIK] End og Home taster?

On Tue, 2005-02-15 at 11:16 +0100, Preben Bohn wrote:

> Den sidste have jeg prøvet, og den virkede desværre ikke... :-( Den
> første virker ej heller...

Det var da højst besynderligt. Jeg går ud fra, at du har set, at der
mangler en ")" i sidste linje, men derudover virker de hos mig. Jeg
bruger emacs 21.4.1, og jeg ændrer end's og home's funktioner med
følgende linjer:

;(global-set-key [home] 'beginning-of-buffer)
;(global-set-key [end] 'end-of-buffer)
(global-set-key [home] 'beginning-of-line)
(global-set-key [end] 'end-of-line)

De skifter opførsel alt efter, hvilke af disse jeg udkommenterer. Hvis
du har en ældre version af emacs, kan du jo prøve at spørge på
emacs-listen. I øvrigt kan jeg ikke finde ud af, hvorfor det virker i
bash...

Mvh. Philip.