Re: [TEKNIK] TV kort Haphhauge eller andet

Hejsa

Jeg har fuldt lidt med i diskussionerne på dette forum om Mythtv.
Jeg har en ven som gerne vil prøve at installere knoppmythtv.
Er der et sted hvor der er en installationsguide?

Hilsen
Martin:-)

Martin Jochimsen

Asbjorn Grandt wrote:
Jeg overvejer at anskaffe et TV kort til min PC, og overvejer et af de aldrende Haphhauge PVR-250 eller PVR-350 kort.

Hvor nemme er de at få til at køre under Linux (p.t. kører jeg Mandrake 9.2) ?
Meget let, nogenlunde eller "Har-du-lyst-til-at-rekompile-din-kerne-idag"-besværligt ?

Er der andre/bedre alternativer til de to kort, gerne i samme prisleje ?
Hvilken software findes der til at grabbe MPEG2 streamen, og gemme den på en DVD, enten direkte eller med HD som mellemled ?

mvh Asbjørn Grandt