Re: [TEKNIK] Automatisk opdatering af flere maskiner, uden at skulle downloade for hver maskine.

Egon Andersen wrote:
<snip>

Og ja, jeg har lavet /etc/init.d/httpd restart

Jeg burde vel egentligt kunne lave DocumentRoot som /ext1/mirror, men så får jeg fejl ved restart af serveren!

Starter httpd: Warning: DocumentRoot [/ext1/mirror] does not exist

Der virker altså som om Apache ikke kan lide at bevæge sig over på andre partitioner. Hmmm????

Aha ! Så nærmer vi os jo nok :-) Kan du ikke sætte den som Documentroot - så er det jo nærliggende at du heller ikke kan symlinke...

I en shell kan jeg fint skrive cd /ext1/mirror og jeg står hvor jeg ønsker. Spookey!?

Du kører FC3 - nu er det vel ikke noget SELinux noget ? Har Apache rettigheder til at se hele stien /ext1/mirror (inkl. /ext1/ ) ?
Rettigheder (+ evt. særlige SELinux tiltag) er mit bedste gæt - når cd /ext1/mirror virker, hvilken bruger det så som ?

Det virker fint fra en shell - jeg spadserer rundt som jeg forventer.
Fejlmeddelelsen siger jo også indirekte at mirror findes, men at det er access-rettighederne der driller.

Det er den 403 du mener ?

Iøvrigt kan du overveje om du vil have separate log-filer til dine opdateringer - så du ikke tilter dine web-stats med dette :-)
Jeg har mit mirror på en intern server - men du kan jo evt. lave en vitual host (mirror.talura.dk ?), så er logs nemme at styre.

Nemlig! Men jeg forsøger med så få ændringer som muligt, når jeg laver fejlfinding. Ændres på mere end een ting ad gangen, multipliceres fejlkilderne. Og når bare en simpel almindelig symlink kan drille....

Klog politik med een ting ad gangen :-) Mit bud er så at udfordre de konklusioner der drages. Når cd /ext1/mirror virker - men Apache(-brugeren) siger stien ikke findes - så må man starte her. Prøv den samme ting på flere måder (det er jo Linux !) - pludselig lærer man noget nyt...

Jeg er efterhånden ved at mistænke Apache for at have en fejl.
Jeg anvender Apache/2.0.52 (Fedora) - er din den samme?

Nej - min er en FC2/Apache2.0.51 - et par dage endnu. Jeg tvivler dog på at det er Apache - det lugter[0] mere basalt.

[0] SWAG = Scientific Wild-Assed Guess :-)

Best regards
Preben

--
Solis Sacerdotibus - Preben Bille Brahe
http://www.pbb.dk    mailto:sslug@sslug

"I'm not out to destroy Microsoft. That will just be a completely unintentional side effect." -- Linus Torvalds