Re: [TEKNIK] soekris og linux

On Thu, 17 Feb 2005, Peter Makholm wrote:
> Som allerede sagt så har jeg haft installeret Debian på min.
>
> Jeg hentede en pxegrub på http://www.berger.to/openbsd/pxegrub.html
> Den er godt nok patchet så den også kan boote openbsd, alternativet er
> at skulle oversætte pxegrub selv.
> og så gik installeren igang.

Det ska jeg da også prøve, ka jeg se...

Anyway, hvis andre vil lege med det og finder denne post i arkivet, så
*kan* man også bare smide en disk i en laptop, installere sin
yndlingsdistro på den - bruger man grub, så ka man ændre grub.conf til
noget ala:

> # no fancy styff
> # splashimage=(hd0,0)/grub/splash.xpm.gz
>
> # use serial
> serial --unit=0 --speed=9600 --word=8 --parity=no --stop=1
> terminal --timeout=15 serial
> # add console=ttySx
> kernel (yadda, yadda...) console=ttyS0

, smide disken over i soekris'en og afsted... Ikke særlig kønt, men man
kommer i luften.. Derudover også editere /etc/inittab så der ikke bli'r
respawnet /sbin/mingetty's i runlevels, men istedet en
> /sbin/agetty ttyS0 (...)

/a