Re: [TEKNIK] Hvilke harddisk-mærker er "OK" i øjeblikket?

Troels Arvin wrote:
To ud af tre diske i et RAID5 system er stået af for mig. Argh. Der var
tale om Maxtor DiamondMax Plus 9 PATA-diske købt ultimo 2004.

Lad mig spørge på en anden måde: Har nogen for nylig oplevet døde
diske? I så fald: Hvilke mærke(r)+model(ler) havde disken(e)?

Netop Maxtor's fejlrate skrev jeg om 6/10 04:

-----
Desværre skal man holde sig helt fra Maxtor for tiden. De har haft
problemer efter ændringer i produktionen, og sælger alligevel ud af drev
med fejl. De risikerer samme omdømme som IBM måtte trækkes med i flere
år efter problemer med Deskstar familien.
Jeg laver pt. lidt for en pc-shop; vi oplever fejl på op mod 80% af
Maxtor ATA/SATA, alle størrelser, og har returneret samtlige drev incl.
spritnye.
Jeg kan ikke sige noget om nøjagtige startdato, ej heller om
produktionen nu er ok, kun at problemerne begyndte ca. omkring august,
og at man måske skal vente en tid med Maxtor, til de har fået 'luset ud'.
-----
Og videre 22/10:
-----
Jeg har tidligere nævnt at der i en periode er/har været problemer med
Maxtor ATA diske. Det gælder si vidt vides kun serie 9 diskene.
-----

Om problemet produktionsmæssigt er væk nu, ved jeg ikke, men man må nok forvente at dårlige eksemplarer dukker op en rum tid.

--
Kind regards,
Mogens Valentin

Price is what you pay. Value is what you get. -- Warren Buffet

Harrisberger's Fourth Law of the Lab: Experience is directly proportional to the amount of equipment ruined.