Re: [TEKNIK] Flytning af filer mellem systemer med forskellige tegnsæt for filnavne.

Egon Andersen wrote:

> Subject: Flytning af filer mellem systemer med forskellige tegnsæt for
> filnavne.

/filnavne/ - hvor blind kan man være?  ...pudse mine briller...

> Mogens Kjær's forslag virker i øvrigt acceptabelt.
> Men jeg blev noget forvirret, da jeg fandt ud af at en zip-fil fra en
> der med sikkerhed kører Windows XP, indeholdt filnavne i CP850 format.

Jeg har rimelig tit været ude for, at diverse windows (primært 2K) PC'ere
kørte - ja endda CP437 i dos-boxen.
Det er rimelig morsomt at lave eks. en .bat fil i notepad, og det ikke
virker en sk*d.

Som du selv siger:
> Ham der Billig Gates er s'gu' da ikke til at blive klog på.

Og forresten du skriver:
> Og når jeg selv zipper på min XP, er filnavnene ISO-8859-1
Er du sikker på, at det ikke er windows-1252 ?
Nu bruger jeg ikke selv XP, men det vil da undre mig, hvis man følger en
standard.

--
mvh
Stig Johansen