xfce4 - shutdown vha. "Exit"-knap virker ikke som alm. bruger.

Hej.

Jeg kører Debian Sarge med Xfce4 som Window Manager
(lækkert!). Der findes en Exit-knap hvor man kan
udover at lukke sessionen også kan lukke computeren
ned. Det virker fint at lukke computeren ned, men kun
hvis jeg er root. Som almindelig bruger kommer der en
fin fejlmeddelelse hvor den siger at man enten skal
tilføje sig til /etc/xfce4/shutdown.allow eller man
skal konfigurere sudo til at man kan køre reboot eller
halt.

Jeg har prøvet at tilføje mig selv til
/etc/xfce4/shutdown.allow men det hjælper ikke en
pind.

Jeg har installeret sudo så jeg kan nu som almindelig
bruger køre "sudo shutdown -h now" og det virker som
det skal når jeg kører kommandoen fra en xterm. Men
xfce4 vil ikke lukke ned.

Hvad mangler der ? Jeg har googlet og det ser ud til
at   xfce4 kalder noget der hedder
/usr/libexec/xfsm-shutdown-helper ? Kan jeg komme
afsted med at tilføje dette script der så kalder "sudo
shutdown -h now" ? Eller forventer den at der findes
kommandoerne "halt" og "reboot" ?

Eller er jeg måske bedre tjent med bare at tilføje en
launcher til panelet der så kalder "sudo shutdown -h
now" :-) ?

Mvh
-- Jan