Re: [TEKNIK] Lydkort med hardware-mixing

Anders Melchiorsen wrote:
Mogens Valentin <sslug@sslug> skrev den 18-Feb-05:

Årh suk! Ser først nu du vist ikke spurgte om videokort :- Mente du
mobo's? Sikkert ligesåmange meninger.

Ja jeg var nok ikke helt tydelig. Jeg har to gange skærm/mus/tastatur
på samme kasse, det er især derfor jeg har brug for at mixe lyden.

For at spare PCI-slots vil jeg også gerne finde et motherboard med
indbygget grafik og netværk. 3D kravene er i Tuxracer-kategorien.

Og så regner jeg med at købe en Sempron CPU; det vil vist sige Slot A.

Noget bud på et fuldt Linux-understøttet bundkort med disse kvaliteter?
Lever fx dette op til mine krav:

http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-vm-400/overview.htm

Kender ikke noget til det specifikke kort, men min erfaring er at Asus er faldet af på den, ikke længere er det kvalitetsprodukt de engang var, og at deres support siger forskelligt ved flere henvendelser og kun svarer to gange på samme case; derefter skal man åbne en ny case.
De supporterer heller ikke produkter mht. BIOS efter bare mindre end et års tid. Gælder fx for mi A7N8X Deluxe.
Ikke at BIOS'en fejler noget, men siden sidste BIOS har Silicon Image leveret mindst tre nyere SATA images, som ikke findes i BIOS fra Asus.
Vi må så dis-modulere BIOS og ilægge ny SATA del - iøvrigt med et opensource tool fra sourceforge :-
Eneste update er for Sempron.
Asus åbner i løbet af få måneder Skandinavisk supportcenter i Stockholm; måske deres support så bliver bedre. Taivaneseren jeg snakkede med var meget glad for at få den slags om support at vide: "I don't even know exactly what's happening back home, it's too big..".

Ved ikke lige hvad jeg skal anbefale dig. Der er mange gode bundkort med onboard det-ene-efter-det-andet. Sempron er en udmærket cpu.

--
Kind regards,
Mogens Valentin