Re: SV: SV: [TEKNIK] Big Brother

In <sslug@sslug> "Jan Telling" <sslug@sslug> writes:

>Mærkeligt...

>Når jeg laver en echo $BBWEB svres der med en blank linie. Ligeledes for echo $BBWEBHOST...

Du skal "source" den i din shell. Altså

export BBHOME=/usr/local/bb
. $BBHOME/etc/bbdef.sh

Bemærk punktum-mellemrum først på linien.

Ellers bliver variablene blot sat i en sub-shell, som derefter straks
terminerer.

>Endnu et klip fra det kørende bb-defserver.sh

Enten er der gået noget helt ged i din klippe-klistre funktion, eller
også ser filen meget mærkelig ud: Der er et "$" tegn sidst på alle
linier, og adskillige "^I" i stedet for blanke (måske er det
tab-tegn).

Henrik