Re: [TEKNIK] Hvordam laver man om på en setning i mange filer?

Frank Damgaard <sslug@sslug> writes:

> Hvis det er html filer der skal have rettet link:
> jeg vill bruge en kombination af shell-script of awk-script,
> evt. sed i stedet for awk, og finde en passende regular-expression
> som matcher det ønskede, og ikke andre steder hvor det ikke ønskes
> at udskifte teksten.
>
> eller er problemet at du har mange symbolske link til filer
> som skal ændres ?

Nok en god ide at lave scriptet så det læser de eksisterende filer
og afleverer output i et andet dir. Eller tag en kopi. Så har man
det bedre med at sidde og prøve sig frem.

;-)

--
  Mogens Dybæk Christensen
  e-mail mdc at mail dot tele dot dk