Re: [TEKNIK] UTF-8 encoding fra apache

On Tue, Feb 22, 2005 at 03:12:31PM +0100, Poul Møller Hansen wrote:

> Jeg havde forsøgt, at indsætte "AddType text/html;charset=UTF-8 .html" i
> httpd.conf,
> hvilket ikke gav noget. Så satte jeg "AddDefaultCharset UTF-8" i
> httpd.conf, og så virkede det.

Måske der er forskel i hvor man sætter " " :

AddType "text/html; charset=UTF-8; q=1.00"  .html .shtml
AddType "text/plain; charset=UTF-8; q=1.00" .text .txt

Jeg prøvede lige ovenstpende med apache2 (debian/testing) og
hvis jeg laver en .htaccess så vil filerne i aktuelle
og underliggende kataloger få UTF-8.
(det kan også tilføjes i apache2.conf eller andre opsætningsfiler
 til apache)

--
mvh Frank Damgaard  |