Re: [TEKNIK] ubuntu og cdbrænding (eller mangel på...)

Frank Damgaard <sslug@sslug> writes:

> Jeg kan ikke få CD-brænding til at virke i nautilus
> Har jeg et cd-image så kan man med højre museknap på filen
> få en "skriv på disk"-menu.
> Men nautilus bliver ved med at komme med popup om at den vil have en tom CD....
>
> Så indtil videre bruger jeg
>
>   cdrecord dev=/dev/hdc speed=16 -v fil.iso
>
> dette virker, så det kan  ikke være  brænderen eller driver der er problemet.
>
> Er det blot min ubuntu opsætning der driller eller er der en fejl i
> nautilusopsætningen i ubuntu ?
>
> (samme fejl i ubuntu-amd64 og ubuntu-32bit)

Jeg har uden problemer brændt CDer på Ubuntu ved at åbne CD-vinduet og
kopiere filer eller direktorier derover. Derefter valgte jeg "Skriv på
disk".

Men jeg har ikke fundet menuer til at skrive en .iso, og har heller
ikke prøvet multisession brænding endnu.

Maskinen er en Acer Travelmate 2300.

--
  Mogens Dybæk Christensen
  e-mail mdc at mail dot tele dot dk