Re: [TEKNIK] ubuntu og cdbrænding (eller mangel på...)

Frank Damgaard wrote:
Jeg kan ikke få CD-brænding til at virke i nautilus
Har jeg et cd-image så kan man med højre museknap på filen
få en "skriv på disk"-menu.
Men nautilus bliver ved med at komme med popup om at den vil have en tom CD....

Så indtil videre bruger jeg

cdrecord dev=/dev/hdc speed=16 -v fil.iso

dette virker, så det kan ikke være brænderen eller driver der er problemet.

Er det blot min ubuntu opsætning der driller eller er der en fejl i nautilusopsætningen i ubuntu ?

(samme fejl i ubuntu-amd64 og ubuntu-32bit)

Jeg har Ubuntu 4.10 på en i386 (splinterny bambusagtig bærbar) installeret for en uge siden, og har hidtil med k3b brændt en data cd med en 650 MB fil uden problemer på den. Jeg ved dog ikke hvad k3b gør bag sit flotte ydre...

/Ejner