Re: [TEKNIK] Lydkort med hardware-mixing

Mogens Valentin <sslug@sslug> skrev den 20-Feb-05:

[...]

> Ved ikke lige hvad jeg skal anbefale dig. Der er mange gode bundkort
> med onboard det-ene-efter-det-andet. Sempron er en udmærket cpu.

Heh, jeg ville være glad for bare at blive udpeget et enkelt bundkort
(med de tidligere nævnte kvaliteter) som utvivlsomt virkede med
Linux.

Mit problem er, at jeg ikke har fulgt hardware-udviklingen i mange år,
så jeg forstår knapt de datablade, jeg læser. Når du siger at fx
"nVidia nForce-baserede mobos" kan dit og dat, kan jeg ikke
umiddelbart afgøre, om et givent motherboard er i denne kategori.

Er der egentlig Linux-konsulenter, der (til rimelige penge) sælger
rådgivning i denne stil? Jeg vil da hellere give 300,- til en
studerende for lidt rådgivning, end at spilde de samme penge på at
købe noget ubrugeligt hardware.

Anders.