Re: SV: [TEKNIK] Terratec Cinergy 600 TV kort

Meyland Peter wrote:

Hvilken distro bruger du?

Gentoo på en msi k8n neo bundkort og nforce3 chipset.

Jeg har selv det nævnte kort som jeg benytter i et mythTV setup baseret på
en Fedora Core 3 og her har jeg ingen problemer med at få et billede frem på
skærmen, det spille bare. Derimod har jeg problemer med lyden, den kan jeg ikke få lov til at høre af
en eller anden grund, selvom lyden er tilsluttet lydkortet og alt virker i
tvtime.

Jeg har googlet lidt rundt og installeret xawtv, for at simplificere fejlsøgningen lidt. I første omgang viste det sig at jeg lyttede på den forkerte enhed. Jeg kørte xawtv -hwscan ( http://linux.bytesex.org/xawtv/faq3.html ) og fandt ud af at det var den forkerte enhed jeg lyttede på. Nvidia ville gerne have en finger med i spillet. Så har jeg fundet følgende link som jeg skal have afprøvet når jeg kommer til maskinen igen : http://www.w00tlinux.com/bb/sutra271156.html . Det kunne se ud som om at tda9887, som Ole Kofoed også nævner, skal loades for at få tuneren til at fungere. Det kan selvfølgelig også være antennekablet der er galt med. I den udgave af xawtv ( 3.94-r1 ) jeg har kan jeg ikke finde scantv.

Men jeg godt få lyd igennem ( "sne på skærmen" lyd ) ved at køre xawtv -device .

Og nu viser jeg mig igen fra min håbløse side. Sådan noget TV-halløj kræver åbenbart en større indsigt end som så. Jeg er løbet ind i begreber, som PAL, NTSC og Bcast. Findes der en god side der forklarer begreberne.

Lars Brandi Jensen