Re: [TEKNIK] Master/Slave på ide controller

Mogens Valentin wrote:

Skud fra hoften, selvom du næsten selv giver forklaringen:
Dette har gjort at bios'en er meget lang tid om at detektere diskene..
Måske din BIOS har problemer med at finde ud af hvilken mode enten diske eller dvddrev kan køre.
Prøv at finde ud af hvad enhederne kan køre (hvilken ata/udma mode), og opsæt dem på den måde i BIOS, i stedet for at lade BIOS autodetektere.
Måske skulle du kigge forbi hos fabrikanten om der er en ny BIOs.

Ja. De har jeg også tænkt på. Ville bare lige høre om jeg fuldstændig havde misforstået om jeg kunne sætte det sådan op. Det virker jo fint når linux overtager :-) Det kan jo være bios'en bliver forvirret over at skulle køre 2 forskellige modes på samme kabel?

Før det her havde jeg diskene sidden på den onboard fake-raid promise controller...men p.g.a. den kunne jeg ikke skifte til 2.6.x kernerne...så nu røg det over på den anden kontroller med noget software raid istedet

/Hasse