Re: [TEKNIK] Disk Qouta på et RAID1 system: Hvordan?

Den 23. feb 2005, kl. 20:48, skrev Steen Løcke:

Hej!

Jeg har brugt Linux et godt stykke tid´efterhånden og føler mig nogenlunde
ovenpå; men nu er jeg begyndt at prøe kræfter med software RAID. Det går
ganske godt bortset fra at jeg ikke kan gennemskue hvordan jeg får Disk
Qouta til at fungere på min RAID1 system. Jeg ville
Min /etc/fstab ser således ud:
/dev/md2 / ext3 defaults 1 1

/dev/md4 /backup ext3 defaults 1 2

/dev/md3 /boot ext3 defaults 1 2

none /dev/pts devpts gid=5,mode=620 0 0

/dev/md0 /home ext3 defaults 1 2

none /proc proc defaults 0 0

/dev/md1 /var ext3 defaults 1 2

/dev/hdc2 swap swap defaults 0 0

/dev/hda2 swap swap defaults 0 0

Jeg havde planlagt at ville benytte Disk Qouta på /home og derfor forsøgte
jeg følgende line i /etc/fstab:

LABEL=/home /home ext3 defaults, grpquota,usrquota 1 2

Desværre gav det en fejl og virkede dermed ikke efter reboot. Er der nogen
der kunne give mig en hjælpende hånd ville jeg blive meget glad. På forhånd
tak.

om der er quota eller ej på et filsystem har intet at gøre med om det underliggende blockdevice er en harddisk, raid, en loopback fil eller ej.

JonB