SV: [TEKNIK] Disk Qouta på et RAID1 system: Hvordan?

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Jon Bendtsen [mailto:sslug@sslug
Sendt: 23. februar 2005 20:55
Til: sslug@sslug
Emne: Re: [TEKNIK] Disk Qouta på et RAID1 system: Hvordan?

Den 23. feb 2005, kl. 20:48, skrev Steen Løcke:

> Hej!
>
> Jeg har brugt Linux et godt stykke tid´efterhånden og føler mig
> nogenlunde ovenpå; men nu er jeg begyndt at prøe kræfter med software
> RAID. Det går ganske godt bortset fra at jeg ikke kan gennemskue
> hvordan jeg får Disk Qouta til at fungere på min RAID1 system. Jeg
> ville Min /etc/fstab ser således ud:
> /dev/md2 / ext3 defaults 1 1
>
> /dev/md4 /backup ext3 defaults 1 2
>
> /dev/md3 /boot ext3 defaults 1 2
>
> none /dev/pts devpts gid=5,mode=620 0 0
>
> /dev/md0 /home ext3 defaults 1 2
>
> none /proc proc defaults 0 0

> [...]

om der er quota eller ej på et filsystem har intet at gøre med om det
underliggende blockdevice er en harddisk, raid, en loopback fil eller ej.

JonB

Hej JonB.

Dit svar fløj lige hen over hovedet på mig....jeg forstår simpelthen ikke
hvad det er du skriver. Kunne jeg få dig til at forklare hvilken betydning
det har for mit problem. Jeg vil meget gerne lære og forstå :))

/Steen